HYÖTYJUTUT

EU:n vanhentunut kanta kaasuautoilun päästöihin voi suunnata valmistusta sähköautoihin – Suomen tavoitteelta lisätä biokaasun liikennekäyttöä putoaisi pohja

Suomen tavoitteena on vähintään viisinkertaistaa kaasuautokanta ja nelinkertaistaa biometaanituotanto. Lännen Median liikennetoimittaja Kari Pitkänen kirjoittaa, että kaasukäyttöisistä henkilöautoista on kuitenkin tullut EU:n päästöpolitiikan väliinputoajia.
Nykyisessä Skoda Octavia G-Tecissa on kaksi komposiittivalmisteista kaasutankkia (keltaiset) sekä taka-akselin eteen sijoitettu terästankki bensiinille (sininen). Komposiittitankkeihin mahtuu yhteensä 17,7 kiloa maa- tai biometaania. Rakenneratkaisu on tyypillinen kaasuautoille. Uusin G-Tec-versio esitellään loppuvuodesta.

Suomen tavoitteena on vähintään viisinkertaistaa kaasuautokanta ja nelinkertaistaa biometaanituotanto. Lännen Median liikennetoimittaja Kari Pitkänen kirjoittaa, että kaasukäyttöisistä henkilöautoista on kuitenkin tullut EU:n päästöpolitiikan väliinputoajia.

Haluatko lukea koko artikkelin?

Tilaa digi ja pääset lukemaan kaikki Forssan Lehden jutut.

Uusimmat

Fingerpori

comic

Näkoislehti