HYÖTYJUTUT

EU:n vanhentunut kanta kaasuautoilun päästöihin voi suunnata valmistusta sähköautoihin – Suomen tavoitteelta lisätä biokaasun liikennekäyttöä putoaisi pohja

Suomen tavoitteena on vähintään viisinkertaistaa kaasuautokanta ja nelinkertaistaa biometaanituotanto. Lännen Median liikennetoimittaja Kari Pitkänen kirjoittaa, että kaasukäyttöisistä henkilöautoista on kuitenkin tullut EU:n päästöpolitiikan väliinputoajia.
Nykyisessä Skoda Octavia G-Tecissa on kaksi komposiittivalmisteista kaasutankkia (keltaiset) sekä taka-akselin eteen sijoitettu terästankki bensiinille (sininen). Komposiittitankkeihin mahtuu yhteensä 17,7 kiloa maa- tai biometaania. Rakenneratkaisu on tyypillinen kaasuautoille. Uusin G-Tec-versio esitellään loppuvuodesta.
Nykyisessä Skoda Octavia G-Tecissa on kaksi komposiittivalmisteista kaasutankkia (keltaiset) sekä taka-akselin eteen sijoitettu terästankki bensiinille (sininen). Komposiittitankkeihin mahtuu yhteensä 17,7 kiloa maa- tai biometaania. Rakenneratkaisu on tyypillinen kaasuautoille. Uusin G-Tec-versio esitellään loppuvuodesta.

Missä EU, siellä ongelma. Tätä hevosmiesten tietotoimiston hokemaa on pakko uskoa edes vähän, kun aiheena on kaasukäyttöisten henkilöautojen tulevaisuus. Tästä vuodesta alkaen EU-alueella myytävien uusien henkilöautojen keskimääräiset hiilidioksidipäästöt saavat olla...

Suomen tavoitteena on vähintään viisinkertaistaa kaasuautokanta ja nelinkertaistaa biometaanituotanto. Lännen Median liikennetoimittaja Kari Pitkänen kirjoittaa, että kaasukäyttöisistä henkilöautoista on kuitenkin tullut EU:n päästöpolitiikan väliinputoajia.

Haluatko lukea tämän jutun?

Samalla tilauksella saat käyttöösi Forssan seudun kiinnostavimmat uutiset, asiaa ja viihdettä kotimaasta ja maailmalta.

Tilaa 1kk digiä alk. 1 eurolla

Oletko jo tilaaja?

Kirjaudu sisään

Uusimmat

Näkoislehti

3.6.2020

Fingerpori

comic