HYÖTYJUTUT

Jos biokaasu on hyvä, miksi siitä rangaistaan? Kaasuautoilijat vaativat isoja veromuutoksia

Kaasuautoilijat kummastelevat bio- ja maakaasujen yhteisjakelua sekä biokaasulla ajavan epäreilua autoverotusta. Suomessa on tällä hetkellä 7000 kaasulla toimivaa henkilöautoa, ja määrä pitäisi 20-kertaistaa. Se ei onnistu ilman tekoja myös päättäjiltä, sanoo Kaasuautoilijat ry:n Jukka Roinila.
Yllättävän tukevan tuntuinen pieneksi kahden hengen autoksi, mutta mitenkähän lasten turvaistuin mahtuu taakse, Jukka Roinila arvioi Seat Aronaa. Gasumin asemilla puolet kaasuautojen tankkauksista tehdään jo nyt biokaasulla. Kuva: Laatutekstit Pitkänen
Yllättävän tukevan tuntuinen pieneksi kahden hengen autoksi, mutta mitenkähän lasten turvaistuin mahtuu taakse, Jukka Roinila arvioi Seat Aronaa. Gasumin asemilla puolet kaasuautojen tankkauksista tehdään jo nyt biokaasulla. Kuva: Laatutekstit Pitkänen

Kotimainen biokaasu on nostettu yhdeksi keskeiseksi keinoksi vähentää liikenteen aiheuttamia hiilidioksidipäästöjä. Hyvä niin, toteaa Kaasuautoilijat ry:n tiedottaja Jukka Roinila, mutta listaa samalta istumalta monta puutetta nykyisessä liikenteen energia- ja päästöpolitiikassa....

Kaasuautoilijat kummastelevat bio- ja maakaasujen yhteisjakelua sekä biokaasulla ajavan epäreilua autoverotusta. Suomessa on tällä hetkellä 7000 kaasulla toimivaa henkilöautoa, ja määrä pitäisi 20-kertaistaa. Se ei onnistu ilman tekoja myös päättäjiltä, sanoo Kaasuautoilijat ry:n Jukka Roinila.

Haluatko lukea tämän jutun?

Samalla tilauksella saat käyttöösi Forssan seudun kiinnostavimmat uutiset, asiaa ja viihdettä kotimaasta ja maailmalta.

Tilaa 3kk digiä 15 eurolla

Oletko jo tilaaja?

Kirjaudu sisään

Fingerpori

comic

Uusimmat