HYÖTYJUTUT

Juokse intervallit kovaa, mutta ei täysillä – Valmentajaguru kertoo, miten tavallinenkin kuntoilija voi hyötyä huippu-urheilijoiden tehoharjoituksista

Maltillinen peruskuntoharjoittelu on hyvän kestävyyskunnon perusta. Suorituskyky paranee kuitenkin vain, jos elimistölle antaa välillä hiukan enemmän ärsykettä. Myös vasta-alkaja voi totutella säännölliseen liikuntaan intervalliharjoittelun avulla. Huippu-urheilukoordinaattori Reijo Jylhä neuvoo, miten kannattaa aloittaa.
Markku Moilanen juoksee intervalleja kerran, pari viikossa. Rovaniemeläinen Moilanen harjoittelee pitkiä polkujuoksuja varten. Tehoharjoitukset auttavat häntä juoksemaan pitkät matkat nopeammin. Kuva: Jouni Porsanger

Maltillinen peruskuntoharjoittelu on hyvän kestävyyskunnon perusta. Suorituskyky paranee kuitenkin vain, jos elimistölle antaa välillä hiukan enemmän ärsykettä. Myös vasta-alkaja voi totutella säännölliseen liikuntaan intervalliharjoittelun avulla. Huippu-urheilukoordinaattori Reijo Jylhä neuvoo, miten kannattaa aloittaa.

Haluatko lukea koko artikkelin?

Tilaa digi ja pääset lukemaan kaikki Forssan Lehden jutut.

Uusimmat

Fingerpori

comic

Näkoislehti