HYÖTYJUTUT

Kuluttajien syyllistäminen ei auta ilmastoa, sanoo tutkija – Paras tapa on painostaa poliitikkoja: "Ilmastonmuutos tarvitsee omat karvalakkilähetystönsä"

On tärkeää olla tiedostava kuluttaja, mutta vielä tärkeämpää on olla tiedostava äänestäjä. Kuluttajan vastuun korostaminen voi kääntyä itseään vastaan, kuten on jo käynyt Yhdysvalloissa, sanoo Aalto-yliopiston apulaisprofessori, kulutustutkija Henri Weijo.
Tärkein ilmastoteko on painostaa poliitikkoja tekemään kestävämpää ilmastopolitiikkaa. Yksittäisen kuluttajan vastuuta ei saa korostaa liikaa, kulutustutkija Henri Weijo sanoo.

On tärkeää olla tiedostava kuluttaja, mutta vielä tärkeämpää on olla tiedostava äänestäjä. Kuluttajan vastuun korostaminen voi kääntyä itseään vastaan, kuten on jo käynyt Yhdysvalloissa, sanoo Aalto-yliopiston apulaisprofessori, kulutustutkija Henri Weijo.

Tämä sisältö on avoinna tilaajillemme.

Haluatko lukea koko artikkelin?

Tilaa 3kk digiä 15 eurolla

Oletko jo tilaaja?

Kirjaudu sisään

Fingerpori

comic