HYÖTYJUTUT

Kun tiellä vyöryy vastaan 7 metriä leveä ja 43 tonnia painava teräslohko, kannattaa väistää oikein: "Monen on vaikea ymmärtää, miksi autot vilkuttavat edessä"

Erikoiskuljetukset eivät ole vähentyneet maanteiltä korona-aikanakaan. Matkasimme 43-tonnisen teräslohkon matkassa Paraisilta Kylmäkoskelle, eikä vaikeuksilta täysin vältytty. "Raskaat ajoneuvot antavat tilaa, pienempien kanssa on vaikeampaa", sanoo 42 vuotta alalla toiminut kuorma-auton kuljettaja.
Risteysalueilla on välillä koukattava vasemman kaistan kautta, sillä valopylväät ja liikennemerkit kaventavat yli 7-metrisen kuljetuksen ajolinjoja. Kuorma-auton edessä ajaa kolme ja takana yksi saattoauto. Kuva: Kari Pitkänen
Risteysalueilla on välillä koukattava vasemman kaistan kautta, sillä valopylväät ja liikennemerkit kaventavat yli 7-metrisen kuljetuksen ajolinjoja. Kuorma-auton edessä ajaa kolme ja takana yksi saattoauto. Kuva: Kari Pitkänen

– Yhtään autoa ei enää kaiteiden väliin. Kaidevälit tyhjiksi, Jaakko Seppälä kajauttaa lyhytaaltopuhelimeen jo vähän tiukemmalla äänensävyllä. Viesti tehoaa heti. Maantiellä 180 ei enää näy yhtään vastaantulijaa. Henkilö-, paketti- ja...

Erikoiskuljetukset eivät ole vähentyneet maanteiltä korona-aikanakaan. Matkasimme 43-tonnisen teräslohkon matkassa Paraisilta Kylmäkoskelle, eikä vaikeuksilta täysin vältytty. ”Raskaat ajoneuvot antavat tilaa, pienempien kanssa on vaikeampaa”, sanoo 42 vuotta alalla toiminut kuorma-auton kuljettaja.

Haluatko lukea tämän jutun?

Samalla tilauksella saat käyttöösi Forssan seudun kiinnostavimmat uutiset, asiaa ja viihdettä kotimaasta ja maailmalta.

Tilaa 3kk digiä 15 eurolla

Oletko jo tilaaja?

Kirjaudu sisään

Uusimmat

Näkoislehti

29.9.2020

Fingerpori

comic