HYÖTYJUTUT

Lennon viivästyminen ei takaa automaattisesti korvauksia pettyneelle asiakkaalle – Näin lautakunta perustelee päätöksiään

Kuluttajariitalautakunta on tänä vuonna ratkaissut poikkeuksellisen monta lennon myöhästymisen poikimaa korvausvaatimusta. Oikeus korvaukseen syntyi, kun Madeiralle saapuminen lykkääntyi kolme vuorokautta, mutta ei, kun lennon peruutti Venäjän ilmavoimien operaatio.
Odottavan aika on pitkä lentoasemalla. Yli kolmen tunnin myöhästymisen jälkeen matkustaja on oikeutettu jopa 600 euron kertakorvaukseen, jos maksun muut edellytykset täyttyvät. Lentoyhtiöiden vapaaehtoisessa maksuhalukkuudessa on suuria eroja, ja pahimpia erimielisyyksiä on ratkaistu kuluttajariitalautakunnassa. Kuva: Joel Maisalmi / arkisto

Kuluttajariitalautakunta on tänä vuonna ratkaissut poikkeuksellisen monta lennon myöhästymisen poikimaa korvausvaatimusta. Oikeus korvaukseen syntyi, kun Madeiralle saapuminen lykkääntyi kolme vuorokautta, mutta ei, kun lennon peruutti Venäjän ilmavoimien operaatio.

Haluatko lukea koko jutun ja muut paikalliset artikkelit?

Tutustu digiin eurolla

Samalla tilauksella pääset lukemaan Forssan Lehden kiinnostavimmat uutiset sekä mitä Suomessa ja maailmalla tapahtuu:

  • Kaikki verkkosisällöt
  • Näköislehden ja liitteet
  • Sovelluksen

Olen jo tilaaja

Jos olet jo tilaaja, pääset lukemaan artikkelin loppuun kirjautumalla sisään.

Uusimmat

Fingerpori

comic

Näkoislehti