HYÖTYJUTUT

Lentoliikenne jysähti syvään ilmakuoppaan – Finnair voi selvitä kuohuista monia muita vähemmällä valtionyhtiöasemansa ansiosta

Vuosi 2020 tullaan muistamaan kentällä seisovista koneista, lentoyhtiöiden massiivisista tappioista ja markkinoiden uusjaosta. Lentoliikennelogistiikan asiantuntija Jorma Mäntynen muistuttaa, että alalla oli haasteita jo ennen koronaviruksen leviämistä.
Jorma Mäntynen toimii johtajana suunnittelutoimisto WSP Finlandissa. Aikaisemmin hän työskenteli liikennetekniikan professorina Tampereen teknillisessä yliopistossa ja profiloitui jo tuolloin erityisesti lentoliikenne- ja rautatielogistiikan asiantuntijana. Nyt nähdään globalisaation klaavapuoli. Lentoliikenteen avulla on aikaisemmin saatu aikaan paljon hyvää kruunapuolelle, hän sanoo. Kuva: Kari Pitkänen
Jorma Mäntynen toimii johtajana suunnittelutoimisto WSP Finlandissa. Aikaisemmin hän työskenteli liikennetekniikan professorina Tampereen teknillisessä yliopistossa ja profiloitui jo tuolloin erityisesti lentoliikenne- ja rautatielogistiikan asiantuntijana. Nyt nähdään globalisaation klaavapuoli. Lentoliikenteen avulla on aikaisemmin saatu aikaan paljon hyvää kruunapuolelle, hän sanoo. Kuva: Kari Pitkänen

– Keskeinen kysymys on, palautuuko kaupallinen lentoliikenne enää ennalleen ja jos, niin millä aikataululla, sanoo alaa työkseen seuraava WSP Finland -konsulttiyhtiön Business&Logistics-yksikön johtaja Jorma Mäntynen. Koronaviruspandemia on iskenyt alaan syvemmin...

Vuosi 2020 tullaan muistamaan kentällä seisovista koneista, lentoyhtiöiden massiivisista tappioista ja markkinoiden uusjaosta. Lentoliikennelogistiikan asiantuntija Jorma Mäntynen muistuttaa, että alalla oli haasteita jo ennen koronaviruksen leviämistä.

Haluatko lukea tämän jutun?

Samalla tilauksella saat käyttöösi Forssan seudun kiinnostavimmat uutiset, asiaa ja viihdettä kotimaasta ja maailmalta.

Tilaa 1kk digiä alk. 1 eurolla

Oletko jo tilaaja?

Kirjaudu sisään

Uusimmat

Näkoislehti

28.5.2020

Fingerpori

comic