HYÖTYJUTUT

Moottorin esilämmitys voi olla uudessa autossasi mahdotonta tai jopa kielletty – Näin uusi moottoritekniikka muuttaa talviautoilun rutiineja: "Auto voi mennä vikatilaan"

Uusimpiin 2010-luvun bensiini- ja dieselautoihin ei välttämättä voi enää asentaa moottoritilan lämmitintä. Auton herkkä päästöteknologia saattaa seota, jolloin moottori menee vikatilaan eikä auto käynnisty. Vanhempia automalleja kannattaa esilämmittää entiseen tapaan, sillä se vähentää päästöjä ja säästää moottoria.
Lämmitysjohdon pistokkeelle löytyy paikka auton etumaskista tai keulan alaosasta. Pistoke on tärkeää kiinnittää hyvin, jotta se kestää johdon irrottamisen. Kuva: Kari Pitkänen

Uusimpiin 2010-luvun bensiini- ja dieselautoihin ei välttämättä voi enää asentaa moottoritilan lämmitintä. Auton herkkä päästöteknologia saattaa seota, jolloin moottori menee vikatilaan eikä auto käynnisty. Vanhempia automalleja kannattaa esilämmittää entiseen tapaan, sillä se vähentää päästöjä ja säästää moottoria.

Haluatko lukea koko jutun ja muut paikalliset artikkelit?

Tutustu digiin eurolla

Samalla tilauksella pääset lukemaan Forssan Lehden kiinnostavimmat uutiset sekä mitä Suomessa ja maailmalla tapahtuu:

  • Kaikki verkkosisällöt
  • Näköislehden ja liitteet
  • Sovelluksen

Olen jo tilaaja

Jos olet jo tilaaja, pääset lukemaan artikkelin loppuun kirjautumalla sisään.

Uusimmat

Näkoislehti

27.11.2020

Fingerpori

comic