HYÖTYJUTUT

Piilossa ollut väsymys paljastuu, kun pysähdyt kiireisen työpäivän jälkeen – Yksi ajattelutavan muutos kannattaa, jos haluat jaksaa paremmin

Terveellinen ravinto sekä riittävä uni ja liikunta ovat palautumisen kulmakiviä. Kuormittuneena moni tekee helposti valintoja, jotka eivät tue palautumista, vaikka juuri silloin se olisi erityisen tärkeää. Elämän ruuhkissa palautumista ei silti kannata suorittaa. Tutkija Sampsa Puttosella on parempi neuvo stressaantuneille.
Joka neljäs suomalainen työntekijä kokee työstressiä. Stressin kehittymiseen vaikuttavat sekä työn että työntekijän ominaisuudet. Työuupumus on pitkittyneen työstressin seurauksena kehittyvä häiriö, jonka seurauksena voimavarat ehtyvät. Kuva: MOSTPHOTOS
Joka neljäs suomalainen työntekijä kokee työstressiä. Stressin kehittymiseen vaikuttavat sekä työn että työntekijän ominaisuudet. Työuupumus on pitkittyneen työstressin seurauksena kehittyvä häiriö, jonka seurauksena voimavarat ehtyvät. Kuva: MOSTPHOTOS

Kuormittavissa elämäntilanteissa moni laiminlyö palautumistaan, vaikka juuri silloin riittävästä palautumisesta kannattaisi huolehtia normaalia paremmin. Riittävä määrä unta, liikuntaa ja terveellistä ruokaa ovat fyysisen palautumisen kulmakiviä. Henkistä palautumista taas edistää lisäksi...

Terveellinen ravinto sekä riittävä uni ja liikunta ovat palautumisen kulmakiviä. Kuormittuneena moni tekee helposti valintoja, jotka eivät tue palautumista, vaikka juuri silloin se olisi erityisen tärkeää. Elämän ruuhkissa palautumista ei silti kannata suorittaa. Tutkija Sampsa Puttosella on parempi neuvo stressaantuneille.

Haluatko lukea tämän jutun?

Samalla tilauksella saat käyttöösi Forssan seudun kiinnostavimmat uutiset, asiaa ja viihdettä kotimaasta ja maailmalta.

Tilaa 1kk digiä alk. 1 eurolla

Oletko jo tilaaja?

Kirjaudu sisään

Fingerpori

comic

Näkoislehti

28.3.2020

Uusimmat