HYÖTYJUTUT

"Suomessa jo yli 400 turhaa liikennekuolemaa" – Liikenneturvan uusi toimitusjohtaja lyttää käsitykset Suomesta liikenteen mallimaana

Liikenneturvan uusi toimitusjohtaja Pasi Anteroinen sanoo, että liikennekuolemat vähenevät Suomessa liian hitaasti. Hän haluaisi myös hyödyntää alkolukkoja nykyistä enemmän rattijuopumuksen torjunnassa. Monia houkuttaa lyhyt täydellinen ajokielto enemmän kuin alkolukon käyttö vuoden ajan.
Hevostrailerin vetäminen vasta konkretisoikin sen, mitä ennakoiva ajaminen oikeasti tarkoittaa, Pasi Anteroinen kertoo tyttären ratsastusharrastuksen tuomista opetuksista. Trailerin kanssa ei voi kiihdyttää tai jarrutella voimakkaasti eikä ottaa menetettyä aikaa kiinni. Matkat on suunniteltava minuutintarkasti, pissa- ja ruokataukoja myöten. Kuva: Jarkko Mikkonen
– Hevostrailerin vetäminen vasta konkretisoikin sen, mitä ennakoiva ajaminen oikeasti tarkoittaa, Pasi Anteroinen kertoo tyttären ratsastusharrastuksen tuomista opetuksista. – Trailerin kanssa ei voi kiihdyttää tai jarrutella voimakkaasti eikä ottaa menetettyä aikaa kiinni. Matkat on suunniteltava minuutintarkasti, pissa- ja ruokataukoja myöten. Kuva: Jarkko Mikkonen

Suomalaista liikenneturvallisuustyötä pidetään yleisesti kansallisena menestystarinana. Vuonna 1970 maantieliikenteessä menehtyi 1 055 ihmistä, viime vuonna ennakkotiedon mukaan enää 209. Kuolemat ovat pudonneet viidesosaan, vaikka liikennesuorite on samaan aikaan viisinkertaistunut. Kaikki siis...

Liikenneturvan uusi toimitusjohtaja Pasi Anteroinen sanoo, että liikennekuolemat vähenevät Suomessa liian hitaasti. Hän haluaisi myös hyödyntää alkolukkoja nykyistä enemmän rattijuopumuksen torjunnassa. Monia houkuttaa lyhyt täydellinen ajokielto enemmän kuin alkolukon käyttö vuoden ajan.

Haluatko lukea tämän jutun?

Samalla tilauksella saat käyttöösi Forssan seudun kiinnostavimmat uutiset, asiaa ja viihdettä kotimaasta ja maailmalta.

Tilaa 3kk digiä 15 eurolla

Oletko jo tilaaja?

Kirjaudu sisään

Uusimmat

Näkoislehti

29.9.2020

Fingerpori

comic