Kaupallinen yhteistyö

Sydän aina lämpimänä – Forssan Emotionissa jokainen asiakas kohdataan aidosti

Hanna-Leena ”Hani” Kuloaro asioi viikoittain oman kotikaupunkinsa kauneuden ja hyvinvoinnin erikoisliikkeessä, jossa hänen tarpeensa tunnetaan.
Hanna-Leena Kuloaro on Forssan Emotionin pitkäaikainen asiakas ja tuntee hyvin myymälän työntekijät. Myyjä Sandy Koskisella onkin hyvin tiedossa ja muistissa, millaisia tuotteita ”Hani” käyttää ja on kokeillut sekä mistä tuotteista hän saattaisi innostua.

Hani on ollut Forssan Emotionin asiakas sen avaamisesta lähtien eli jo kymmenen vuoden ajan.

– Olen tutustunut vuosien varrella myymälän henkilökuntaan. Tutut myyjät näkevät minusta, millaista palvelua kulloinkin kaipaan. Forssan Emotionissa on aina ystävällinen ja ensiluokkainen palvelu, mistä pidän kovasti, kertoo Hani.

Myymälä tarjoaa kattavan valikoiman miesten ja naisten ihonhoidon, tuoksujen sekä hyvinvoinnin tuotteita – ekologisia luonnonkosmetiikkatuotteita unohtamatta.

– Olen melko tarkka tuotteiden suhteen, haluan niiden olevan laadukkaita ja hyviä hinta-laatu-suhteeltaan. Olen allerginen tietyille ainesosille, joten katson aina huolellisesti ainesosaluettelon.

Myyjät auttavat asiakkaita mielellään tuotteiden valitsemisessa.

– Minulle tarjotaan usein eri vaihtoehtoja tiettyjen tuoteryhmien tuotteista – esimerkiksi luonnonkosmetiikkaa perinteisemmän kosmetiikan rinnalla, Hani mainitsee.

Forssan Emotionin palvelulupauksen mukaisesti asiakas kohdataan aina yksilöllisesti.

– Palvelemme asiakkaitamme suurella sydämellä, kauneuden ja hyvinvoinnin ammattilaisina. Pyrimme kohtaamaan aidosti jokaisen myymälään saapuvan asiakkaan, esittelemällä ja valitsemalla juuri hänen tarpeisiinsa sopivia tuotteita sekä tarjoamalla yksilöllistä palvelua, Emotion Forssan apulaismyymäläpäällikkö Janna Hjelt kertoo hymyillen.

Kuluttajat yhä valveutuneempia

Jannan lisäksi Forssan Emotion-myymälässä työskentelee neljä muuta kauneus- ja hyvinvointialan asiantuntijaa.

– Teemme töitä intohimolla ja sydämellä. Arvot näkyvät kaikessa toiminnassamme: vastuullisesti toimivasta henkilöstöstä turvalliseen työpaikkaan ja asiakastarpeista huolehtimiseen, Janna sanoo.

Työyhteisössä käydään avointa keskustelua työhyvinvoinnista ja perehdytetään tiimin uudet tekijät koko porukan voimin.

– Vastuuperehdyttäjän lisäksi koko muu tiimi opastaa uutta työntekijää. Näin voimme taata kaikille turvallisen työympäristön ja asiakas voi olla varma, että saa laadukasta palvelua, kertoo Janna.

Ihmisten lisäksi Forssan Emotionissa huolehditaan ympäristöstä: Jätteet lajitellaan ja kierrätetään, ja asiakkailta vastaanotetaan tarvittaessa tyhjät kosmetiikkapakkaukset uuden tuotteen oston yhteydessä.

– Valikoimamme brändit ovat olleet voimakkaassa kasvussa pakkausten kierrätettävyyden, vesiensuojelun ja vastuullisen tuottamisen mallissa, mikä näkyy pakkausmateriaaleista ja tuotantomenetelmistä käytettäviin raaka-aineisiin saakka.

Asiakkaat ovat entistä valveutuneempia ja haluavat toimia kuluttajina vastuullisemmin. Kosmetiikkavalmistajien toimintaa ohjaavatkin Jannan mukaan yhä vahvemmin mm. vegaanisuus ja ekoeettisyys.

Myös Hani Kuloarolle tuotteen vastuullisuuden merkitys on kasvanut viime vuosina.

– Sillä on alkanut olla itselleni enenevissä määrin yhä isompi merkitys. Pakko silti myöntää, että nähdessäni jotain ihanaa toivoisin saavani sen. Voisin kiinnittää nykyistä enemmän huomiota vastuullisuuteen, esimerkiksi perehtyä tarkemmin tuotteen valmistukseen. Allergioideni takia olen seurannut enemmän sitä, mitä ainesosia tuote sisältää, Hani toteaa.

– Onneksi henkilökunta on tässäkin apunani. Minulle tarjotaan usein erilaisia vaihtoehtoja tuotteista, esimerkiksi luonnonkosmetiikkaa perinteisemmän kosmetiikan rinnalla.

Hanin ostoskoriin päätyy useimmin meikkejä ja ihonhoitoon liittyviä tuotteita.

Arjen hemmottelua

Forssan Emotion palvelee asiakkaitaan paikallisessa Prisma-keskuksessa.

– Tiloissamme toimii myös parturi-kampaamo, jonka omistaja Nina palvelee asiakkaitaan yrittäjänä, mutta tekee tiivistä yhteistyötä meidän henkilökuntamme kanssa ja on siksi osa Emppu-perhettämme, Janna Hjelt mainitsee.

Myymälän palveluita laajasti käyttävä Hani kertoo poikkeavansa Forssan Emotioniin toisinaan vain katselemaan, millaista uutta tarjontaa valikoimaan on tullut.

– Kun arjessa on kiirettä ja aika on kortilla, niin tänne on helppo poiketa vaikka ihan ex tempore. Uusia tuotteita on mukava katsella, vaikkei niitä mukaan joka kerta tarttuisikaan. Käynti myymälässä tarjoaa omaan arkeen ihanan kiireettömän hetken.

 

Osuuskauppa Hämeenmaa