Lounais-Häme

Asiakasraadin toiminta uudistuu Hykyssä

Forssan seudun hyvinvointikuntayhtymän asiakasraatitoiminta uudistuu. FSHKY etsii nyt uusia raatilaisia, joilla on kokemusta hyvinvointikuntayhtymän sosiaali- ja/tai terveydenhuollon palveluista.

Tavoitteena on saada kokoon 10–12 innokasta.

Asiakasraati on keskustelu-, arviointi- ja kehittämisryhmä, jonka tarkoituksena on tuottaa kokemuspohjaista tietoa FSHKY:n palveluista. Asiakasraati tarjoaa jäsenilleen mahdollisuuden vaikuttaa, antaa palautetta ja ideoida yhdessä muiden raatilaisten kanssa.

Asiakasraadin jäseneksi voi hakeutua FSHKY:n terveydenhuollon ja/tai sosiaalihuollon palveluita käyttävä asiakas.

-Tavoitteena on saada yhteen sellaisia asiakkaita, jotka käyttävät vähän enemmän meidän palveluita, jotta saadaan enemmän kokemuksia, sanoo kehittämispäällikkö Karoliina Kärkkäinen.

Infotilaisuuteen asiakasraadin toiminnasta voi ilmoittautua verkossa tai puhelimitse 2.2. mennessä. Itse infotilaisuus pidetään Forssan sairaalan Vintillä 20.2. Infotilaisuuden jälkeen halukkaille järjestetään vielä henkilökohtaiset keskustelut, joiden pohjalta asiakasraati syntyy.

Asiakasraati kokoontuu määrävälein. Toimintasuunnitelmassa on tälle vuodelle infotilaisuuden ja haastattelujen jälkeen alustavasti viisi kokousta, yksi auditointijakso ja vuoden lopulla joulutapaaminen. Raadin tapaamiset ovat klo 14–16. Joka kokoontumisessa on kahvitarjoilu. Matkakulut korvataan.

Hyvinvointikuntayhtymässä on aiemmin ollut erilliset asiakasraatinsa terveydenhuollolle ja sosiaalihuollolle sekä kerran vuodessa kokoontuva raati järjestöille. Nyt terveydenhuolto ja sosiaalihuolto ovat saamassa yhteisen raadin. Vanhat raatilaiset voivat ilmoittaa halunsa jatkaa.

-Tarkoituksena on, että jäsenistö vaihtuu kahden vuoden välein, mutta sekin vielä käy, jos haluaa sitoutua vain vuodeksi, sanoo Kärkkäinen.

Asiakasraadista on mainoslappusia hyvinvointikuntayhtymän yksiköiden vastaanottotiskeillä ja ilmoitustauluilla. FL

Uusimmat

Fingerpori

comic