Lounais-Häme

Asiakasraati tuo asiakkaan äänen keskussairaalan kehittämistyöhön – nyt raatiin haetaan uusia jäseniä

Kanta-Hämeen sairaanhoitopiirin asiakasraatiin haetaan uusia jäseniä. Asiakasraati osallistuu Kanta-Hämeen keskussairaalan palvelujen ja yksiköiden kehittämiseen.

– Hakusessa on yksinkertaisesti asiakkaan ääni, asiakasraadin puheenjohtaja, hallintoylihoitaja Kirsi Leino kiteyttää.

Sairaanhoitopiirin asiakasraati-toiminta on uudistettu ensi vuoden alusta alkavalle uudelle kaksivuotiskaudelle.

Uudistamistyötä vetäneiden Kirsi Leinon ja asiakaspalvelun erityisasiantuntija Sanna Mäkysen mukaan nykyisiltä raatilaisilta on saatu arvokas panos Kanta-Hämeen keskussairaalan palvelujen ja yksiköiden kehittämiseen.

– Haemme kymmentä innostuvaa, kehittämismyönteistä ja tulevaisuuteen katsovaa, ihan tavallista ihmistä, joiden toivotaan edustavan tasapuolisesti koko maakuntaa niin alueellisesti kuin ikä- ja sukupuoliryhmiltään, Mäkynen miettii.

Kanta-Hämeen sairaanhoitopiirin tiedotteen mukaan asiakasraatilaisen ei tarvitse välttämättä olla sairaanhoitopiirin potilas, kunhan aihepiiri kiinnostaa ja on valmis sitoutumaan kehittämistyöhön

Asiakasraadilla on noin neljä tapaamista vuodessa. Tapaamiset järjestetään pääsääntöisesti Kanta-Hämeen keskussairaalassa.

Asiakasraatilaiset pääsevät tutustumaan sairaanhoitopiirin eri yksiköiden palveluihin. Lisäksi on mahdollista tehdä tutustumisretkiä muiden sairaanhoitopiirien sairaaloihin.

– Tavoitteena on hahmottaa palveluidemme kehittämistarpeita ja ideoita ratkaisuja ongelmakohtiin, testata ja arvioida palvelujamme ja välittää tietoa, Kirsi Leino toteaa.

Asiakasraatilaisten haku alkaa maanantaina 8. lokakuuta ja se päättyy 29. lokakuuta. Hakemukset jäseneksi voi lähettää sähköpostitse kirjaamo@khshp.fi tai postitse osoitteeseen Kanta-Hämeen keskussairaala/kirjaamo, Ahvenistontie 20 13530 Hämeenlinna. Hakemuksen oheen riittää hakijan nimi sekä yhteystiedot ja tiivis perustelu, miksi haluaa mukaan asiakasraatiin.

Jäsenet valitsee sairaanhoitopiirin johtoryhmä hakuajan päätyttyä. Valituille ilmoitetaan valinnasta henkilökohtaisesti.

Asiakasraatitoiminta on aloitettu vuonna 2014.

 

 

 

Fingerpori

comic

Näkoislehti

22.2.2020

Uusimmat