Lounais-Häme Forssa

Auto töpseliin ja vika selviää? Ihan näin yksinkertaista auton korjaaminen ei aina ole, mutta elektroninen vallankumous on pitkällä

Tietotekniikka on yhä suuremmassa roolissa autokorjaamoissa autojen sähköistyessä. Työ aloitetaan testerin avulla, mutta testerin vikakoodi ei ole läheskään aina pikaväylä ongelman ratkaisuun.
Skoda Octacia -05:n huolto on aloitettu. Testeri välittää auton tilanteen vikakoodeineen läppärille, minkä jälkeen Tomi Sepällä on tiedossaan viat tai ainakin johtolankoja vikojen etsintään. Kuva: Tapio Tuomela
Skoda Octacia -05:n huolto on aloitettu. Testeri välittää auton tilanteen vikakoodeineen läppärille, minkä jälkeen Tomi Sepällä on tiedossaan viat tai ainakin johtolankoja vikojen etsintään. Kuva: Tapio Tuomela

Kun Seppo Seppä aloitti autonkorjaajana 1970-luvulla, auton huoltamisessa luotettiin vahvasti ihmisen omiin aisteihin: näköön, kuuloon ja haistamiseen. Jarrujen kunto saatettiin testata pihamaalla. Jos jarrutuksesta tuli neljä tasalaatuista jarrutusjälkeä, jarrut olivat...

Tietotekniikka on yhä suuremmassa roolissa autokorjaamoissa autojen sähköistyessä. Työ aloitetaan testerin avulla, mutta testerin vikakoodi ei ole läheskään aina pikaväylä ongelman ratkaisuun.

Haluatko lukea tämän jutun?

Samalla tilauksella saat käyttöösi Forssan seudun kiinnostavimmat uutiset, asiaa ja viihdettä kotimaasta ja maailmalta.

Tilaa 1kk digiä 1 eurolla

Oletko jo tilaaja?

Kirjaudu sisään

Kaupallinen yhteistyö

Uusimmat

Näkoislehti

26.10.2020

Fingerpori

comic