Lounais-Häme Forssa

Forssan Kela muuttaa kesäkuussa kaupungintalon tiloihin

Puhelinpalvelu on avoinna normaalisti myös kesällä.
Kelan Forssan palvelupiste muuttaa kesäkuussa kaupungintalon tiloihin. Kuva: Lassi Puhtimäki
Kelan Forssan palvelupiste muuttaa kesäkuussa kaupungintalon tiloihin. Kuva: Lassi Puhtimäki

Kelan Forssan palvelupiste muuttaa kesäkuussa kaupungintalon tiloihin ja palvelee vain ajanvarauksella 29.6.–26.7.2020.

Kelasta todetaan, että turvallisinta on hoitaa Kela-asiat verkossa ja puhelimessa. Puhelinpalvelu on avoinna normaalisti myös kesällä.

Huhtikuussa Kelan palvelupisteissä on käynyt keskimäärin vähemmän asiakkaita kuin yleensä ja painopiste on siirtynyt puhelinpalveluun. Koronavirustilanteen vuoksi ripeästi tehtyjen poikkeusjärjestelyjen takia puhelinpalvelu on toiminut hyvin, jonotusajat ovat pysyneet lyhyinä ja ajanvarausajan on saanut parin päivän päähän.

– Olemme saaneet asiakkailta paljon hyvää palautetta siitä, että puhelinasiointi on toiminut erinomaisesti. Moni yllättyy siitä, miten kätevää se on ja siitä, että puhelimessa voi hoitaa samoja asioita kuin palvelupisteessä, sanoo Keskisen asiakaspalveluyksikön johtajan sijainen, ryhmäpäällikkö Minna Mäkitalo-Laihorinne.

Koska tartuntariski ja osa rajoitustoimenpiteistä on edelleen olemassa, neuvontaa saa vain palvelutiskissä ja sisäänpääsyä rajoitetaan tarvittaessa. Asiakastietokoneita voi käyttää, ja ne puhdistetaan usein. Epidemian takia aukioloajat ja palvelut voivat myös muuttua nopeasti.

– Palvelupisteeseen ei pidä tulla, jos on sairaana tai karanteenissa. Turvallisinta on hoitaa Kela-asiat verkossa tai puhelimessa aina kun mahdollista.

Verkossa on huhtikuussa jätetty noin miljoona hakemusta, mikä on noin 72 prosenttia kaikista hakemuksista. Jonotusaika Kelan puhelinpalveluun on ollut keskimäärin noin kolme minuuttia, ja päivässä on vastattu noin 8 200 puheluun. Myös ajanvarausaikojen saatavuus on ollut hyvä. Puhelinajan on saanut parin päivän päähän.

Uusimmat

Näkoislehti

8.7.2020

Fingerpori

comic