Lounais-Häme Forssa

Hämeen ELY-keskuksen palvelu ja asiantuntijoiden ystävällisyys saavat kiitosta asiakkailta

ELY-keskus jalkautuneena. Sanna Lahtinen kävi muutama kesä sitten gps-laitteen kanssa peltojen rajoja tarkasti läpi Antti-Pekka Pietilän opastuksella. Kuva: Esko Tuovinen
ELY-keskus jalkautuneena. Sanna Lahtinen kävi muutama kesä sitten gps-laitteen kanssa peltojen rajoja tarkasti läpi Antti-Pekka Pietilän opastuksella. Kuva: Esko Tuovinen

Asiakkaat ovat tyytyväisiä ELY-keskukselta saamiinsa palveluihin. Asia selviää Elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskusten viime vuotta koskevasta palvelutyytyväisyystutkimuksesta.

Hämeen ELY-keskusten tulokset olivat erittäin hyviä. Kokonaistyytyväisyys palveluihin nousi viime vuonna edelliseen verrattuna.

Asiakkaiden kokonaistyytyväisyys Hämeen ELY-keskuksen palveluihin oli 4,3 (asteikolla 1–5). Erityisen tyytyväisiä oltiin kaikissa palveluissa edellisten vuosien tapaan asiantuntijoiden ystävällisyyteen, asiantuntemukseen sekä annettuun neuvontaan.

ELY-keskukset pitävät tuloksia erinomaisina. Keskusten palveluiden ja asiakastyön laatu on onnistuttu pitämään erinomaisena huolimatta meneillään olevista ja toteutuneista merkittävistä muutoksista sekä niiden aiheuttamasta kuormituksesta organisaatiolle. Panostukset asiakaspalveluun ja henkilöstön vahva ammattitaito näkyvät positiivisena kehityksenä

– Vaikka vuoden 2018 toimintaa on voimakkaasti sävyttänyt maakuntauudistuksen valmistelu, Hämeen ELY-keskus on pystynyt pitämään palvelu- ja toimintakykynsä hyvällä tasolla. Tämä on ennen kaikkea osoitus henkilöstömme vankasta ammattitaidosta ja asiakaspalveluasenteesta, kiittelee Hämeen ELY-keskuksen ylijohtaja Tommi Muilu.

 

Vuosittainen palvelutyytyväisyystutkimus on yksi ELY-keskuksen toiminnan kehittämisen lähtökohta. Valtakunnallisella tasolla jatkuu toimintaprosessien kehittäminen ja panostus erityisesti sähköisten palvelujen kehittämiseen. Hämeessä kiinnitetään huomiota muun muassa alueellisen yhteistyön vahvistamiseen ja henkilöstön osaamisen kehittämiseen.

Myös Hämeen TE-toimiston asiakastyytyväisyys kasvoi viime vuonna sekä työnantajilla (4,16) että työnhakija-asiakkailla (3,84). TE-toimiston asiakastyytyväisyyttä seurataan neljä kertaa vuodessa toteutettavalla palvelutyytyväisyyskyselyllä.

Uusimmat