Lounais-Häme Häme

Hämeen TE-toimiston asiakaspalvelu verkkoon ja puhelimitse hoidettavaksi – Aulapalvelussa vastaanotetaan kerralla enintään kymmenen asiakasta

Asiakaspalvelu siirtyy lähes kokonaan puhelimitse, sähköpostitse ja verkon välityksellä tapahtuvaksi.
Forssassa TE-toimiston toimipaikan aulapalvelut ovat avoinna 20.3. alkaen maanantaista torstaihin kello 9–12. Kuva: Lassi Puhtimäki
Forssassa TE-toimiston toimipaikan aulapalvelut ovat avoinna 20.3. alkaen maanantaista torstaihin kello 9–12. Kuva: Lassi Puhtimäki

Hallituksen ohjeistuksen mukaisesti Hämeen TE-toimisto määrää valtaosan henkilöstöstään kaikissa toimipaikoissa etätöihin perjantaista 20.3.2020 alkaen poikkeustilan ajaksi eli maanantaihin 13.4.2020 asti.

Tämän seurauksena asiakaspalvelu siirtyy lähes kokonaan puhelimitse, sähköpostitse ja verkon välityksellä tapahtuvaksi. Asiakkaiden kanssa sovitut käyntitapaamiset siirretään puhelimitse tai muiden yhteyksin kautta hoidettaviksi. Useat palveluntuottajat tarjoavat palvelujaan, kuten työnhaun valmennuksia verkkototeutuksina. Asiakaspalveluun saattaa tulla myös joitakin peruutuksia lähipäivinä, mutta näistä tiedotetaan asiakkaita erikseen.

Asiakkaiden toivotaan seuraavan aktiivisesti sähköpostiaan ja vastaavan puheluihin, jotka tulevat valtion 0295 -alkuisista puhelinnumeroista. TE-toimisto tiedottaa asiasta laajasti myös sosiaalisessa mediassa.

Asiakkaita pyydetään käynnistämään työnhakunsa ja asioimaan TE-toimiston kanssa sähköisen Oma asiointi -palvelun kautta.

Hämeen TE-toimisto palvelee asiakkaita laajasti verkossa ja asiakkaat ovat pääsääntöisesti tottuneet käyttämään TE-asioinnissaan Oma asiointi -palvelua: http://toimistot.te-palvelut.fi/hame. Asiakkailla on käytössään myös valtakunnallinen puhelinpalvelu: 0295 025 500 (arkisin klo 9–16.15). Kapasiteettia lisätään lähipäivinä mahdollisen ruuhkan tasaamiseksi.

TE-toimisto supistaa aukioloaikojaan ja vastaanottaa asiakkaita kasvokkain vain poikkeustapauksissa.

Forssassa TE-toimiston toimipaikan aulapalvelut ovat avoinna 20.3. alkaen maanantaista torstaihin kello 9–12. Aulapalvelussa vastaanotetaan asiakkaita enintään kymmenen henkilöä kerrallaan.

Aulapalvelussa hoidetaan poikkeusaikana vain sellaiset työnhaun aloitukset, joita ei ole mahdollista hoitaa sähköisesti. Aulassa vastaanotetaan myös asiakirjoja, jotka ovat välttämättömiä esimerkiksi asiakkaan työttömyysturvan jatkumisen varmistamiseksi. Asiakirjoja toivotaan toimitettavan mahdollisimman paljon sähköisesti.

Uusimmat

Näkoislehti

28.9.2020

Fingerpori

comic