Lounais-Häme

Isot painot, isot lihakset, vai…

Moni runttaa rautaa salilla miettimättä sen tarkemmin mitä tekee. Jalkakyykkyä tehdään vanhasta muistista ja penkillä punnerretaan aina tutuilla kilomäärillä tuttu määrä sarjoja.

Liikkuminen on hyvästä, eikä ole väärin harjoitella vaikka ihan mielen virkistykseksi. Harjoittelusta saa silti enemmän irti, jos pysähtyy hetkeksi pohtimaan, miksi treenaa niin kuin treenaa. Onko tavoitteena hankkia voimaa ja nostaa vaikka joku määrä kiloja, esimerkiksi sata kiloa penkiltä?

Vai pitääkö nostettuja kilomääriä tärkeämpänä lihasten muokkaamista? Haluaako leveämmän selän, isommat hauikset tai kiinteämmän takamuksen?

Forssalainen voimailulajien asiantuntija, SM-tason kehonrakentaja ja jalkapalloilija Petri Rautio muistuttaa, että liikkeen treenaaminen on eri asia kuin lihaksen treenaaminen. Liikkeen harjoittelu on voimailua, lihaksen harjoittaminen kehonrakennusta.

Lue lisää perjantain Forssan Lehdestä.

Asiasanat

Uusimmat