Lounais-Häme

Joulupassi puhaltaa Puistolinnan yrityksiä eteenpäin

Marraskuun alussa startannut Joulupassi-kampanja Forssan Puistolinnassa on otettu hyvin vastaan.

Idean isä, Kirjalöydön Joulupuodin avannut Keijo Koskimies sekä Mari Shop Forssan Kaija Mäkilä kertovat, että jo nyt passeja on palautettu kymmeniä, vaikka varsinaiset joulumyynnit ovat vasta alkamassa.

Joulupassi-kampanjassa asiakas saa passiinsa leiman asioimalla missä tahansa 13:sta Puistolinnan yrityksestä. Kahden leiman jälkeen passin voi jättää mihin tahansa liikkeistä, jolloin siitä tuleekin arvontakuponki.

Kaikki mukana olevat yritykset ovat lahjoittaneet kampanjaa varten 30 euron arvoisen lahjakortin, jotka arvotaan palautettujen passien kesken. Osallistumisaikaa on 22. joulukuuta asti.

 

Kampanjan toivotaan kannustavan asiakkaita piipahtamaan myös liikkeissä, joissa ei ole ennen käynyt.

Asiakkaalle voi esimerkiksi passin leimaamisen yhteydessä mainita naapurin tuotteista tai palveluista. Myös sosiaalisessa mediassa voidaan jakaa ristiin yritysten tarjouksia ja mainoksia, jolloin niiden näkyvyys kasvaa selvästi.

Yhteen hiileen puhaltamisella saadaan autettua eteenpäin niin itseä kuin naapuriakin.

-Näkisin yrityksen kannalta tässä suurimman hyödyn olevan mahdollisuus sellaiseen asiakkaiden positiiviseen “juoksuttamiseen”, Koskimies sanoi.

-Jos asiakas on esimerkiksi tottunut käymään vain samassa liikkeessä, tätä kautta huomaa helpommin muutkin.

Koskimies toivoo, että samalla Puistolinnan Joulupassi-kampanja kannustaa yhteistyön lisäämiseen yritysten välillä myös muualla Forssassa.

-Minulle yhteistyön voima on ollut aina selvä juttu. Joulupassi oli helppo tapa saada saman talon toimijat mukaan, Koskimies kuvaili.

 

Puistolinnan yrittäjät kertovat, että kynnys lähteä mukaan Joulupassiin oli matala, koska kampanjan toteuttaminen oli helppoa, eikä mukaan lähteminen vaatinut suuria panostuksia.

LiisaKo-kaupan yrittäjän Liisa Kiiskilä-Oksasen sekä Kaija Mäkilän mukaan kampanja on ilman muuta tervetullut.

-Kampanja on selvästi piristänyt koko Puistolinnaa, Kiiskilä-Oksanen kiitteli.

-Tuntuu, että ihmiset ovat tästä tykänneet, Mari Shopin Mäkilä sanoi.

 

Mari Shopissa ostoksilla ollut Pirkko Lautaporras oli Joulupassi-kampanjasta ilahtunut. Lautaporras suunnitteli liittävänsä arvontapassin osaksi joululahjaa.

-Passi on ihastuttavan näköinen, idea on hauska. Varmasti kannustaa käymään paikallisissa kaupoissa, Lautaporras pohti.

Myös asiakkaiden näkökulmasta kynnys on asetettu kampanjassa matalalle.

-Tärkeää on, että kampanja on mahdollisimman yksinkertainen ja helppo. Nyt ei tarvita kymmeniä leimoja, vaan kaksi riittää, Kaija Mäkilä kuvaili. FL

 

Uusimmat