Lounais-Häme

Kansallispuistot nousivat uutisiin – Tammelan medianäkyvyys kasvoi

Tammelan kunnanhallitus käsitteli kokouksessaan Meltwaterin tekemää media-analyysiä kunnasta.

Media-analyysiin päädyttiin, kun kunnanjohtaja Kalle Larsson halusi selvittää, minkälainen imago kunnalla oikein on.

Kunnan näkyvyys on lisääntynyt 43 prosenttia puolen vuoden aikana. 77 prosenttia näkyvyyden sävystä on neutraalia.

-Medianäkyvyyden kasvu on kova juttu, Larsson iloitsee.

Tarkastelujaksolla positiivista huomiota saivat muun muassa kansallispuistot ja Liesjärven ehdokkuus vuoden retkikohteeksi.

 

Koko viime vuoden aikana otsikoihin nousi myös liuta poliisiuutisia, muun muassa kuolemaan johtanut myrkytystapaus, vakava liikenneonnettomuus ja omenoiden tappamat lampaat.

Myös kaupunginjohtajan viranhaku ja sähkökatkot nousivat otsikoihin.

Vain kuusi prosenttia uutisjuttujen sävystä oli negatiivista. Positiivissävyisiä juttuja oli yhdeksän prosenttia.

 

Eniten artikkeleita Tammelasta julkaisi Forssan Lehti. Toiseksi eniten Yle ja kolmanneksi Hämeen Sanomat. Artikkeleita julkaistiin 120 eri mediassa.

 

Kunta näyttäytyi myös sosiaalisessa mediassa. Eniten osumia tuli Twitterissä, toiseksi eniten Instagramissa ja kolmanneksi eniten Facebookissa.

Aktiivisinta keskustelua käytiin Suomi24:n Tammelan sivuilla. Meltwater toteaa kuitenkin raportissaan, että valitettavasti keskustelun sävy oli rasistista.

Raportti löytyy kokonaisuudessaan kunnan nettisivuilta kunnanhallituksen esityslistan liitteenä. FL

 

Uusimmat