Lounais-Häme

Kesko takoi koronakeväänä loistotuloksen myös Kanta-Hämeessä – ruoan verkkokauppa kasvoi rajusti

Koronakevät kasvatti ruoan verkkokauppaa rajusti.
Kesko palkkasi keväällä lisäkäsiä auttamaan verkkokaupan tilausten toimittamisessa. Jessi Aaltonen keräsi toukokuussa noutotilaustuotteita Forssan Citymarketin hyllyistä. Kuva: Lassi Puhtimäki
Kesko palkkasi keväällä lisäkäsiä auttamaan verkkokaupan tilausten toimittamisessa. Jessi Aaltonen keräsi toukokuussa noutotilaustuotteita Forssan Citymarketin hyllyistä. Kuva: Lassi Puhtimäki

Päivittäistavarakauppa Keskon vertailukelpoinen liikevoitto oli huhti–kesäkuussa 155,2 miljoonaa euroa, kun se viime vuonna samaan aikaan oli 122,5 miljoonaa euroa. Liikevaihto oli 2  815 miljoonaa euroa, kun se viime vuonna oli 2  781 miljoonaa euroa.

Pääjohtaja Mikko Helanderin mukaan Keskon toisen vuosineljänneksen tulos oli ennätyksellinen. Helanderin mukaan Keskon myynti oli vahvaa päivittäistavarakaupassa sekä rakentamisen ja talotekniikan kaupassa, mutta laski autokaupassa.

Ruoan vähittäismyynti kasvoi Keskossa huhti–kesäkuussa yli 12 prosenttia. Erityisen rivakasti kasvoi ruoan verkkokauppa, missä Kesko arvioi onnistuneensa kilpailijoitaan paremmin. Kesäkuussa Keskon ruoan verkkokauppa kasvoi vuositasolla yli 500 prosenttia.

Kovat luvut myös Kanta-Hämeessä

Kanta-Hämeessä K-ryhmän myynti oli yhteensä 140,9 miljoonaa euroa ja se kehittyi 18,2 %. Päivittäistavarakaupassa myynti kävi 92,8 miljoonalla eurolla ja se kehittyi 8,8 %. Rakentamisen ja talotekniikan kaupan myynti oli 32 miljoonaa euroa ja se oli plussalla 1,6 %. Autokaupan myynti oli 16,1 miljoonaa euroa.

 

Juttua muokattu 23.7. klo 18.45

Täydennetty Kanta-Hämeen tunnusluvut.

Uusimmat

Näkoislehti

19.9.2020

Fingerpori

comic