Lounais-Häme

Kunnanhallitukselta lausunto kouluverkkoselvityksestä

Tammelan kouluverkkopäätöksestä jätettiin valitusajan puitteissa neljä valituskirjelmää. Hämeenlinnan hallinto-oikeus pyysi kunnalta vastineen valituksiin ja hallinto-oikeus arvioi osana prosessia, onko päätös syntyi lain edellyttämällä tavalla, vai onko siinä tehty menettelyvirhe, kuten valituskirjelmissä väitetään.

Kunnanjohtaja Kalle Larssonin näkemys on, että menettelyvirhettä ei ole tehty. Valitukset käytiin läpi maanantaina kunnanhallituksen kokouksessa Larssonin mukaan perusteellisesti.

-Juuri siksi otimme asiassa aikalisän ja pyysimme lausunnon lautakunnalta, ettei syyllistyttäisi menettelytapavirheeseen. On hallinto-oikeuden tehtävä arvioida, onko menettelyvirhettä tapahtunut.

Vastaavissa tapauksissa päätös hallinto-oikeudelta on tullut hyvinkin nopeasti, jos menettelyvirhe on ilmeinen ja johtaa täytäntöönpanokieltoon. Lopullinen päätös tulee todennäköisesti vasta useamman kuukauden päästä. FL

Näkoislehti

25.9.2020