Lounais-Häme

Marimekko petrasi tulostaan – myyntikampanjan ajoitus lihotti kassaa

Helsinki
09.08.2018, 09:32

Talous

Muotiyhtiö Marimekko paransi tulostaan toisella vuosineljänneksellä.
Yhtiön vertailukelpoinen liikevoitto nousi huhti-kesäkuussa 3,1 miljoonaan, kun tulos vuotta aiemmin oli 0,7 miljoonaa. Liikevaihto kasvoi 24 prosenttia, ollen 28,2 miljoonaa euroa huhti-kesäkuussa.
Kasvua kertyi erityisesti vähittäis- ja tukkumyynnistä Suomessa sekä Aasian-Tyynenmeren alueella. Suomessa vähittäismyynnin kasvuun vaikutti osaltaan muutos joka kevät toteutettavan myyntikampanjan ajoituksessa.
Yhtiö myös täsmensi arviotaan tämän vuoden liikevaihdosta, jonka arvioidaan olevan edellisvuotta korkeampi. Arvio vertailukelpoisesta liikevoitosta pysyi ennallaan.
Toimitusjohtaja Tiina Alahuhta-Kasko kertoi tiedotteessa, että yhtiö panostaa loppuvuodesta muun muassa Kiinan markkinointiin.
Laajentumisen pääpaino säilyy jälleenmyyjävetoisten Marimekko-myymälöiden avauksissa.

STT

Kuvat:

Lisää kommentti

Jätä tästä kommenttisi

Uusimmat