Lounais-Häme

S-mobiili poissa käytöstä – Sovellus on näyttänyt väärän käyttäjän pankkitietoja

Kuva: s-pankki
Kuva: s-pankki

S-mobiilin pankkiosion toiminnassa esiintyy häiriöitä, jonka takia sovelluksessa näkyy virheellisiä tietoja.

S-Pankin mukaan tietojärjestelmien toimintaan liittynyt häiriö on aiheuttanut sen, että rajattu joukko S-mobiilin käyttäjiä on nähnyt sovelluksessaan tilapäisesti toisen pankkiasiakkaan tietoja. Häiriö rajautuu pankkitietojen näkymiseen.

S-mobiili on tämän vuoksi toistaiseksi pois käytöstä.

– Suhtaudumme pankkisalaisuuteen erittäin vakavasti ja olemme hyvin pahoillamme tapahtuneesta. Kaikille tiedossamme oleville asiakkaille, jota häiriö kosketti, lähetetään viesti verkkopankissa ja heitä tavoitellaan puhelimitse. Olemme myös aloittaneet keskustelut tapahtuneesta viranomaisten kanssa, kertoo S-Pankin digitaalisesta kehityksestä vastaava johtaja Carl-Edvard Holmberg.

Pankki ilmoittaa heti, kun sovellus on jälleen käytettävissä.

Muut S-Pankin pankkipalvelut, kuten kortit ja verkkopankki, toimivat normaaliin tapaan. Verkkopankkia voi käyttää tunnuslukutaulukolla normaalisti.

Jos asiakkaalla ei ole enää tunnuslukutaulukkoa tallessa, sen saa maksutta S-Pankin asiakaspalvelupisteestä häiriön aikana.

 

 

 

 

Uusimmat