Lounais-Häme

Someron Nostalgiaviikko tavoittelee SM-kultaa

Someron kaupunki on jälleen menestynyt mainiosti kuntamarkkinoinnin SM-kilpailussa. Maan parhaasta kuntamarkkinoinnista kilpaili tänä vuonna 41 työtä ja Somero selviytyi semifinaaleihin kymmenen parhaan joukkoon.

Somero on pienin semifinaaleihin yltäneistä kaupungeista. Se osallistui kilpailuun Nostalgiaviikko-tapahtumasarjallaan, joka toteutettiin ensimmäisen kerran viime vuoden toukokuussa.

Yli sadan paikallisen toimijan voimin Somero sai aikaan yli 50 tapahtuman nostalgiaspektaakkelin, josta riitti nähtävää niin paikallisille kuin matkailijoillekin.

-Olen niin iloinen ja ylpeä, kun hyvä työ palkitaan, kilpailutyön jättänyt kehittämisasiantuntija Tanja Uusitalo iloitsee.

-Projektiryhmä näki kovasti vaivaa yhteisen tapahtumakokonaisuuden eteen ja tällainen yhteistyö on ollut ennenkuulumatonta – hienoa että myös muut ovat huomanneet sen!

Nostalgiaviikko on Uusitalon mukaan ainut pienen budjetin projekti, joka pääsi jatkoon.

-Semifinaalipaikka on meille jo todellinen palkinto. Kilpailussa on tunnetusti ollut vuosi vuodelta tasokkaampia ja toinen toistaan upeampia töitä, joten on suuri kunnia päästä jälleen mukaan.

Someron kaupunki oli myös viime vuonna SM-kisojen shortlistalla 15 parhaan joukossa Somerolainen LähiJoulu -kampanjallaan.

Uusitalo ei ole yllättynyt, että Somero on jälleen mukana kärkikahinoissa.

-Ilahduin kovasti, kun shortlista julkistettiin. En kuitenkaan ihmettele, että Nostalgiaviikko on mukana taistossa, sillä sen saavuttamat tulokset verrattuna syntyneisiin kustannuksiin olivat jotain ennenkuulumatonta, kuten myös kaupungin, yritysten, yhdistysten ja muiden toimijoiden välinen yhteistyö.

Kuntamarkkinoinnin SM-kilpailun tavoitteena on kehittää markkinointi- ja viestintäosaamista kunta-alalla nostamalla esille hyviä käytäntöjä eli esimerkillistä ja tuloksellista markkinointia tai viestintää. Kilpailu järjestettiin nyt 11. kerran.

-Tämän päivän kunta- ja aluemarkkinointi on osaavaa ja oivaltavaa. Niukat resurssit osaltaan ohjaavat kekseliäisiin toteutuksiin, joissa on tärkeää yhteistyö eri toimijoiden kesken ja myös asukkaiden kanssa. Ilahduttavan paljon on kuntalaisten osallistumista edistävää ja yhteishenkeä kasvattavaa markkinointia, jossa sosiaalinen media on merkittävä väline, sanoo tuomariston puheenjohtaja, Kuntaliiton viestintäjohtaja Jari Seppälä.

Kilpailun voittava työ saa Kuntamarkkinoinnin Suomen mestarin tittelin. Tämän vuoden Suomen mestari paljastetaan PIIRI2016 -suurtapahtumassa 18. toukokuuta. Tanja Uusitalo edustaa Someron kaupunkia tapahtumassa.

-Taidan nykäistä kellohameen päälle ja saumasukat jalkaan, onhan seuraava Nostalgiaviikko juuri silloin alkamaisillaan. FL

Näkoislehti

28.9.2020

Fingerpori

comic