Lounais-Häme

Suomalainen ruoka on Saksan-messuilla suoraan villistä luonnosta – Häme mukana omalla osastolla ja sahdilla

Pienpanimoiden oluet ovat messuilla esillä Lammin Sahdin baarissa.

Suomi saa päähuomion maailman suurimmilla ruokamessuilla tammikuussa 2019, kun Suomi on Grüne Woche -kuluttajamessujen kumppanimaa. Teemana on ”Aus der Wildnis” eli villistä luonnosta.

Yli 80 yritystä eri puolilta Suomea vie tuotteensa ja palvelunsa Berliiniin 18.–27.1.2019.

Maakunnilla on messuilla omat osastonsa. Mukana ovat esimerkiksi omilla alueosastoillaan Häme, Pirkanmaa ja Lounais-Suomi.

Ravintola-alueella on myös Lammin Sahdin Suuret Oluet – Pienet Panimot -baari, jossa maistatetaan yli kymmenen suomalaisen pienpanimon ja tislaamon tuotteita.

Ohjelmalavalla esitetään joka päivä suomalaista musiikkia ja muuta ohjelmaa.

Kumppanimaayhteistyön tavoitteena on saada näkyvyyttä suomalaisille ruoka- ja juomatuotteille, raivata niiden tietä Saksan markkinoille sekä houkutella lisää matkailijoita Suomeen.

– Grüne Wochen näkyvä kumppanuus tuo Suomi-kuvaa vahvasti esiin meille tärkeällä eurooppalaisella markkina-alueella juuri EU-puheenjohtajakautemme kynnyksellä. Uskon vahvasti, että tämä työ myös kantaa, painottaa maa- ja metsätalousministeri Jari Leppä.

Maa- ja metsätalousministeriö osallistuu hankkeen rahoitukseen.

Grüne Woche on myös valtaisa kansainvälinen ruoka-alan päättäjä- ja mediatapahtuma. Messuille osallistuu vuosittain noin 400 000 kävijää sekä 1700 näytteilleasettajaa ja 4000 median edustajaa 65 eri maasta. FL

Uusimmat