Lounais-Häme

Tom of Finland siivitti Finlaysonin kiitoon

Viime vuonna toteutunut kodintekstiililiiketoimintojen kauppa on johdattanut sisustustekstiilejä valmistavan Finlaysonin vahvaan nousukiitoon. Forssan tehtaanmyymälässä vieraillut yhtiön nykyinen toimitusjohtaja Jukka Kurttila kertoo, että on kasvamassa tänä vuonna noin 20 prosentilla.
– Finlaysonin liikevaihto oli laskenut sadan vuoden ajan. Oli aika tehdä jotain ja lopettaa voivottelu. Kaivoimme yrityksen brändin esiin, emmekä pelkää asioita enää, kertoo Kurttila, joka on yksi yhtiön kolmesta omistajasta.
Finlaysonin brändi on Kurttilan mukaan ennakkoluuloton, kansainvälinen, avoin, suvaitsevainen ja rohkea. Niinpä on luontevaa, että yritys julkaisi homoeroottisen Tom of Finland -teemaisen malliston, joka on lyönyt läpi kansainvälisesti.
– Tom of Finland Foundationista soitettiin ja kysyttiin yhteistyötä. Mietin kaksi sekuntia vastausta, Kurttila sanoo.

Lue lisää tiistain Forssan Lehdestä.

Asiasanat