Mielipiteet

Jumalan Sana ja kuuliaisuus sille

Tämän lehden lukija-palstalla 27.6. Manu Mäkinen kirjoitti hyvin halventavasti Raamatusta, uskovista ja nimeltä mainiten, kansanedustaja, ex-ministeri Päivi Räsäsestä.

En tiedä kuuluuko Mäkinen minkään kirkon jäsenyyteen, mutta ainakin vielä kaikki Suomessa toimivat kristilliset kirkot perustavat oppinsa Raamattuun.

Päivi Räsänen toimii ev.lut. kirkon virallisen opin ja päätösten mukaisesti, kun taas Mäkinen ja eräät äänekkäät viher-vasemmistosta, ym. haluaisivat muuttaa käytännön oman korvasyyhynsä mukaiseksi.

On kohtuutonta, että henkilöä, joka toimii kirkon opin mukaan, halvennetaan, kun taas mielihalujensa mukaan opin vastaisesti toimivat nostetaan jalustalle.

On valitettavaa, että Päivi Räsänen on rohkeana naisena joutunut lokaamisen kohteeksi pyrkiessään estämään kirkon liberalisoitumista ja vieraantumista alkuperäisestä tehtävästään.

Kirkko = kreik. ekklesia, tarkoittaa uloskutsuttujen joukkoa = maailmasta erotetut Kristuksen yhteyteen. Maailmallisuus pyrkii tällä hetkellä valtaamaan kirkon ja syrjäyttämään tärkeimmän, Jeesuksen. Lue Ef. 4:11-16!

Jumala rakastaa kaikkia ihmisiä, mutta vihaa syntiä. Ei Hän vihaa yhtäkään ihmistä ja syntimme saamme anteeksi, kun nöyrrymme tunnustamaan ne ja tekemään parannuksen.

Itsessäni minäkin, entinen jumalaton mailmanmies, koen olevani edelleen kristityn kasvussani keskeneräinen, mutta kuitenkin armahdettu syntinen, kun yli 40 vuotta sitten ymmärsin ottaa omakohtaisesti vastaan Jeesuksen sovitustyön ja tulin uskoon. Room. 6:15-23.

Uusimmat