Mielipiteet

Seutumme markkinoinnissa mallia Pöytyän tulevaisuusmatkasta

Ilppo Aaltonen kirjoitti erittäin osuvasti kysymyksen seutumme markkinoinnista juhannusaaton Iltasanomien 192-sivuiseen lehteen viitaten. Missä oli Forssan ja seutumme markkinointi-ilmoitus?

Seutumme näivettyminen jatkuu hiljalleen ellemme itse ryhdistäydy markkinoimaan seutumme mahdollisuuksia. Maaseutumainen asuminen kiinnostaa juuri nyt lähes miljoonaa ihmistä. 

Pöytyän kunnanjohtaja Anu Helin tarttui rohkeasti koronan uuteen arvoon nostamaan maaseudun vetovoimaan Tulevaisuusmatka-hankkeella.

Kunta yhdessä yrittäjien ja matkailu-, ym. toimijoiden kanssa ideoi Kesäkoti-työnimellä kulkeneen kunnan markkinointihankkeen. Kunta hyödynsi tyhjiä asuntoja kampanjoimalla KESÄKOTIA kaupunkilaisille 200 euron kuukausivuokralla.

Kesäkotiasunnot ovat hyvin varusteltuja aina ruokailuvälineitä ja pyykinpesukoneita myöten, mikä helpottaa maalle muuttamista. 140 hakemusta tuli.— yhteensä 250 ihmistä kiinnostui.

Heistä valikoitui n. 70 ihmistä, jotka jakautuvat kolmeen ryhmään. Ensimmäinen ryhmä nyt heinäkuussa, seuraava elokuussa ja viimeinen syyskuussa. 

Kunta järjestää heille tervetulotilaisuuden, perehdyttää kunnan tarjoamiin palveluihin ja työpaikkoihin. Yrittäjät järjestävät tutustumisia yrityksiinsä jne. Vastaavasti kesäkotiasukkaat kirjoittavat viikoittain somessa omista kokemuksistaan.

Kunnanjohtaja Helinin mukaan saatu palaute on ollut todella lämminhenkistä, maaseudun myönteinen vetovoima näkyy niissä.

Tämä markkinointi on vapaasti kopioitavissa. Seutumme brändien rakentamisessa olisi viisasta toteuttaa oma hanke ja saada esim. 100 ihmistä asumaan seudullamme ja sen jälkeen kokemuksesta kirjoittamaan seudustamme .

Maailma on täynnä mahdollisuuksia, niihin pitää tarttua eikä käpertyä sisäänpäin. 

Kannustavin terveisin

Uusimmat

Näkoislehti

8.8.2020

Fingerpori

comic