Mielipiteet

Verottajan mielivaltaa

Verottaja pyrkii eroon paperinpuljauksesta ja mielii keskittyä sähköisiin palveluihin. Kuva: Terho Aalto = TA
Verottaja pyrkii eroon paperinpuljauksesta ja mielii keskittyä sähköisiin palveluihin. Kuva: Terho Aalto = TA

Kyllä on verottajan toimet menneet aivan mahdottomiksi. Vaillinaisesti täytetyn veroilmoituksen korjaamista varten on saatava lomake, jonka tilaaminen ei ole yksinkertaista.

Soitettuani annettuun numeroon ensimmäinen vastaus oli: – Odotusaika on maksullinen.

15 minuutin odotuksen jälkeen joku vaivautui vastaamaan ja pyysin lomaketta kotitalousvähennykseen. Vaadittavat tiedot olen lähettänyt jo ajoissa viime vuonna. Mihin mappiin lienee joutunut?

Suomessa on suuri joukko kansalaisia, jotka eivät voi syystä tai toisesta käyttää nettiä. Heitetäänkö heidät nyt kaikkien palvelujen ulkopuolelle?

Kysyttyäni vielä lopuksi, mitä tämä puhelu maksaa, vastaus oli: – Sen näkee sitten, kun operaattori lähettää laskun.

Tällaista eriarvoistamista verottaja harjoittaa. Verorahat kyllä kelpaa!

Uusimmat