Uutiset

Googlen emoyhtiö Alphabet paransi tulostaan mainonnan hiipumisesta huolimatta

Tuloksestaan myöhään tiistaina kertoneen Alphabetin mukaan kehitys oli vahvaa erityisesti tammi- ja helmikuussa. Maaliskuussa koronaviruspandemia alkoi näkyä myös yhtiön keskeisen tulonlähteen eli verkkomainonnan vähenemisenä. Kuva: HAYOUNG JEON/EPA

Hakukonejätti Googlen emoyhtiön Alphabetin tulos parani hiukan vuoden ensimmäisellä neljänneksellä mainostulojen hiipumisesta huolimatta.

Tammi-maaliskuun tulos oli 6,8 miljardia dollaria eli noin 6,2 miljardia euroa. Kasvua viime vuoden vastaavaan aikaan oli kolmisen prosenttia. Liikevaihto kasvoi 13 prosenttia 41 miljardiin dollariin eli noin 37,7 miljardiin euroon.

Tuloksestaan myöhään tiistaina kertoneen Alphabetin mukaan kehitys oli vahvaa erityisesti tammi- ja helmikuussa. Maaliskuussa koronaviruspandemia alkoi näkyä myös yhtiön keskeisen tulonlähteen eli verkkomainonnan vähenemisenä.

Tulosjulkistuksen jälkeen Alphabetin osake kävi jälkimarkkinoilla yli 8 prosentin nousussa, kun pudonneiden mainostulojen vaikutus tulokseen olikin pelättyä pienempi.

Kuluvaa vuosineljännestä yhtiön talousjohtaja Ruth Porat luonnehti toteamalla, että se on vaikea.

Asiasanat

Uusimmat

Näkoislehti

30.9.2020

Fingerpori

comic