Uutiset

Hehku on Keskon ja Oriolan uuden kauppaketjun nimi – 30 liikettä avataan ensi vuonna

Kesko ja Oriola avaavat ensi vuonna Suomeen 30 Hehku-kauppaa. Kaupoissa myydään terveyden-, kauneuden ja hyvinvointialan tuotteita. Ketjun aikeena on laajentaa toimintaansa lääkemyyntiin heti, kun lainsäädäntö niin sallii.

Uusi yritys on jo sopinut ensimmäisistä kauppapaikoista. Hehku-kauppoja avataan muun muassa kolmeen kauppakeskukseen Helsingissä. Tampereella uudet kaupat tulevat Kuninkaankulmaan ja K-Citymarket Turtolaan, Turussa K-Citymarket Länsikeskukseen ja Raision Myllyyn, Oulussa Pekurinkulmaan ja Ideaparkiin.

Kaikkiaan Hehkuun tulee sata kivijalkaliikettä ja verkkokauppa. Ne tarjoavat tuhat uutta työpaikkaa ja 10 000 tuotteen valikoiman. Ensimmäisenä vuonna kauppaketju työllistää 200 työntekijää.

Terveyden, kauneuden ja hyvinvointituotteiden markkinat ovat Suomessa vuosittain noin 1, 75 miljardia euroa. Tavoite on kymmenen miljoonaa asiakasta vuosittain.

Hehkun toimitusjohtajana on Tuomas Mattelmäki, jolla on pitkä kokemus lääkealalta. Hän toimi aiemmin Oriola Oy:n Brands-yksikön liiketoimintajohtajana.

-Haluamme tehdä Suomeen kauppaketjun, joka on kaikkien saatavilla.

Hehkun markkinointi- ja konseptijohtaja on Marjo Jalava, joka on työskennellyt kymmenen vuotta vähittäiskaupan tehtävissä.

Kesko ja Oriola omistavat molemmat uudesta yhtiöstä 50 prosenttia. Yhteisyrityksen perustamisesta kerrottiin maaliskuussa 2017.

Asiasanat

Uusimmat