Uutiset

Junamatka Helsingistä pohjoiseen nopeutuu puoli tuntia 2030-luvun lopussa – Suomiradan toimitusjohtaja kertoo, miksi vasta silloin ja mistä löytyy 6 miljardia euroa

Tunnin junayhteyksistä Tampereelta ja Turusta Helsinkiin on puhuttu pitkään, mutta pohjoiseen menevällä pääradalla ei ole kyse vain nopeudesta: nykyisille raiteille ei mahdu enempää liikennettä. Suomiradan uusi toimitusjohtaja Timo Kohtamäki kertoo kahdesta vaihtoehtoisesta ratalinjauksesta, joista hankeyhtiö tekee esiselvitystä.

Tunnin junayhteyksistä Tampereelta ja Turusta Helsinkiin on puhuttu pitkään, mutta pohjoiseen menevällä pääradalla ei ole kyse vain nopeudesta: nykyisille raiteille ei mahdu enempää liikennettä. Suomiradan uusi toimitusjohtaja Timo Kohtamäki kertoo kahdesta vaihtoehtoisesta ratalinjauksesta, joista hankeyhtiö tekee esiselvitystä.

Haluatko lukea koko artikkelin?

Tilaa digi ja pääset lukemaan kaikki Forssan Lehden jutut.

Uusimmat

Fingerpori

comic