Uutiset

Kritisoidut Suomi 100 -tuotteet eivät olleet rahasampo, mutta yritykset uskovat brändin kirkastuvan

Viralliset yhteistyökumppanit ovat valmistaneet ja myyneet Suomen satavuotisjuhlan kunniaksi tavaroita laajalla kirjolla arkiruuista siivousvälineisiin, mikä on kirvoittanut myös arvostelua.

Suomi 100-hankkeen pääsihteeri Pekka Timonen kääntää tuotteiden määrän voitoksi.

-Yksi tykkää yhdestä ja toinen toisesta. Tässä laaja kirjo on vain hyväksi.

Yrityksille Suomi 100-tuotteet eivät ole olleet rahasampo.

Ne nostavatkin osallistumisen imagomerkityksen päällimmäiseksi.

-Enemmänkin tämä on toiminut sellaisena ulkoisena ja sisäisenä hengennostatuksena, Altian markkinointijohtaja Kaisa Uschanoff-Alasaari kuvailee.

Sinituotteen varatoimitusjohtaja Aino Määttä uskoo Suomi 100 -kampanjan pitkään vaikutusaikaan.

-Mukanaolo on ollut urakka, joka kantaa varmasti hedelmää.

Pitkäjänteisestä brändin kehittämisestä puhuu myös Fiskarsin Suomen myynnin johtaja Pekka Salmi.

Osallistumistaan Suomi 100 -juhlavuoteen yritykset eivät missään nimessä kadu.

-Halusimme olla suomalaisena yrityksenä ilman muuta mukana, Uschanoff-Alasaari sanoo.

-Suomihan täyttää vain kerran sata vuotta, Määttä perustelee.

-Ehdottomasti kannatti osallistua. Ja vielähän vuoden tärkeä kohokohta eli kuudes joulukuuta on edessäpäin, Salmi summaa.

Suomen satavuotisjuhlalla on virallisia yrityskumppanuuksia yhteensä 59. Sen lisäksi yli 200 pienyritystä on mukana 100 hyvää Suomesta -ohjelmassa.

Näiden lisäksi markkinoilla on paljon muitakin Suomen tasavuotisjuhlaa hyödyntäviä yrityksiä ja tuotteita.

Virallisten kumppaneiden Suomi 100 -tuotteet on valmistettava tämän vuoden puolella. Kaupat saavat myydä niitä siihen saakka, kunnes erät loppuvat.

-Fiskarsin, Arabian ja Iittalan Suomi 100 -tuotteet ovat saatavilla vuoden loppuun saakka. Jälleenmyyjiltä tuotteet poistuvat valikoimasta varastotilanteen mukaisesti, Salmi selvittää.

Yritysten mukaan tavaroita ei jää kaupan hyllyille pölyttymään.

Asiasanat

Fingerpori

comic

Uusimmat