Uutiset Helsinki

Kysely: Sanomalehden sisältöön yrittää vaikuttaa yleisimmin kuntapäättäjä

Kuvituskuva. Kuva: Lassi Puhtimäki

Sanomalehtien päätoimittajista 79 prosenttia on kokenut journalistiseen sisältöön kohdistuvia vaikutusyrityksiä parin viime vuoden aikana, käy ilmi Sanomalehtien Liiton tekemästä kyselystä. Eniten sisältöön pyrkivät vaikuttamaan kuntapäättäjät. Vaikutusyrityksiä kokeneista päätoimittajista 82 prosenttia on kokenut vaikutusyrityksiä kuntapäättäjien suunnalta, kertoo Sanomalehtien Liiton lehti Suomen Lehdistö. Seuraavaksi eniten päätoimittajat ovat kokeneet vaikutusyrityksiä lukijoilta tai mainostajilta. Vaikuttamispyrkimyksillä tarkoitettiin kyselyssä joko painostamista…

Haluatko lukea koko artikkelin?

Tilaa digi ja pääset lukemaan kaikki Forssan Lehden jutut.

Uusimmat

Fingerpori

comic

Näkoislehti