Uutiset

Poliisihallitus tyrmää järjestöjen kritiikin kameratolppien sijoittelusta, Ruotsin malli on täällä jo – "Miksi kameroista pitäisi varoittaa erikseen?"

Nopeusvalvontakameroita on siellä, missä tapahtuu eniten onnettomuuksia. Kaupunkien keskustoissa sijoittelua ovat voineet haitata teiden alla kulkevat kaapelit, mutta uudenlaisissa kameroissa tätä ongelmaa ei ole. Ensi vuoden alussa poliisilla on noin 60 uutta jäljittävää nopeusvalvontakameraa.
Nopeusvalvontakameroiden sijoittelussa otetaan huomioon esimerkiksi liikenneonnettomuuksien määrät. Yli 900 vanhanmallisen peltipoliisin rinnalle on tulossa viiden vuoden sisään 500 uutta tolppaa, joissa kierrätetään 150 jäljittävää kameraa. Kuva: Hanna Laasanen
Nopeusvalvontakameroiden sijoittelussa otetaan huomioon esimerkiksi liikenneonnettomuuksien määrät. Yli 900 vanhanmallisen peltipoliisin rinnalle on tulossa viiden vuoden sisään 500 uutta tolppaa, joissa kierrätetään 150 jäljittävää kameraa. Kuva: Hanna Laasanen

Tänä syksynä sekä Liikkuvan poliisin perinneyhdistys että Autoliitto ovat ottaneet kantaa nopeusvalvontakameroiden sijoitteluun. Yhdistykset sanovat kannattavansa niin sanottua Ruotsin mallia, jossa kamerat sijoitetaan tunnettuihin vaaranpaikkoihin. Lisäksi ennen kameraa on ilmoitus...

Nopeusvalvontakameroita on siellä, missä tapahtuu eniten onnettomuuksia. Kaupunkien keskustoissa sijoittelua ovat voineet haitata teiden alla kulkevat kaapelit, mutta uudenlaisissa kameroissa tätä ongelmaa ei ole. Ensi vuoden alussa poliisilla on noin 60 uutta jäljittävää nopeusvalvontakameraa.

Haluatko lukea tämän jutun?

Samalla tilauksella saat käyttöösi Forssan seudun kiinnostavimmat uutiset, asiaa ja viihdettä kotimaasta ja maailmalta.

Tilaa 3kk digiä 15 eurolla

Oletko jo tilaaja?

Kirjaudu sisään

Uusimmat

Näkoislehti

18.9.2020

Fingerpori

comic