Uutiset

S-ryhmän kauppojen hyllyiltä saa jo hyvin HK Scanin broilertuotteita "toimitusvarmuus on noussut 98 prosenttiin"

S-ryhmän kauppojen hyllyt täyttyvät hyvää vauhtia HK Scanin broilertuotteista.

SOK:n ostojohtaja Kim Strömsholm kertoo Lännen Medialle, että torstaina S-ryhmän kaupoissa on HK Scanin broilertuotteissa päästy jo 98 prosentin toimitusvarmuuteen ja loppuviikosta tilanne vielä paranee.

Saavatko asiakkaat varmasti viikonloppuna kaupoista HK Scanin broileria?

-Nyt näyttää siltä, että HK Scanin toimitusvarmuus on kunnossa. Toimenpiteet ovat purreet, mutta kauppojen hyllyillä on vielä yksittäisiä aukkoja. Tällä hetkellä suurimmat ongelmat ovat olleet broilerin jauhelihan saatavuudessa, Strömsholm sanoo.

Hänen mukaansa tavarantoimittajan toimitusvarmuuden korjaantuminen näkyy pienellä viiveellä kauppojen hyllyllä. Lihayhtiö HK Scanin Rauman tehtaan tuotanto-ongelmien takia yhtiö ei ole kyennyt toimittamaan kauppoihin riittävästi broilertuotteita.

K-ryhmä on pystynyt tarjoamaan korvaavia tuotteita

Keskon osto- ja myyntipäällikkö Janne Vuorinen kertoo Lännen Medialle, että HK Scanin broilertuotteiden saatavuus on vaihdellut viikkotasolla. Tämä heijastuu tuotepuutteina kaupoissa.

-Yksittäisiä tuotepuutteita esiintyy viikoittain. Tilanteen haasteellisuuden huomioiden olemme kuitenkin selvinneet kohtuullisesti ja pystyneet usein tarjoamaan korvaavia tuotteita loppuneiden tilalle, Vuorinen sanoo.

SOK:n ostojohtaja Kim Strömsholm kertoo, että pahin tilanne kaupoissa oli joulukuussa 2017 ja tammikuussa 2018.

-Kun yhdellä isolla toimijalla on ongelmia tuotannon varmuudessa, se heijastuu koko alaan ja tuotteiden kokonaissaatavuuteen. Laitoimme muutaman tuotteet tauolle, että saimme tuotannon tehokkaammaksi. Keskityimme tilaamaan nimikkeitä, joiden toimitus pelaa.

Strömsholmin mukaan S-ryhmään on tullut jonkin verran palautetta HK Scanin broilertuotteiden puutteista kauppojen hyllyillä. S-ryhmä on pyrkinyt tiedottamaan toimitusvaikeuksista asiakkaille ja olemaan päivittäisessä vuoropuhelussa HK Scanin kanssa.

-Se on hirveän huono juttu, että yhtiöllä on pitkään jatkuvia toimitusongelmia. Asiakas kärsii, kun hän ei saa kaikkia haluamiaan tuotteita. Olemme kovin pahoillamme tilanteesta, Strömsholm sanoo.

Asiasanat

Uusimmat