Uutiset

S-ryhmän tulos kasvoi viime vuonna – pääjohtaja iloitsee matkailu- ja ravintola-alan hyvästä vireestä

S-ryhmän tulos nousi viime vuonna edellisvuoteen verrattuna. Ruuan verkkokauppa kasvoi neljänneksen.
Pääjohtaja Taavi Heikkilä iloitsee erityisesti matkailu- ja ravitsemusalan tuloksesta. Arkistokuva. Kuva: Mauri Ratilainen

S-ryhmä paransi tulostaan viime vuonna edellisvuoteen verrattuna. S-ryhmän vuoden 2018 tulos oli 355 miljoonaa euroa, kun se vuonna 2017 oli 344 miljoonaa euroa.

S-ryhmän veroton vähittäismyynti kasvoi viime vuonna 2,2 prosenttia ja oli reilut 11 500 miljoonaa euroa.

– SOK-yhtymän tulos jatkoi kasvuaan jo viidettä vuotta. Koko S-ryhmän tasolla erityinen ilon aihe oli matkailu- ja ravitsemiskaupan kaikkien aikojen paras euromääräinen tulos. Myös SOK:n liiketoiminnan kannattavuus parani merkittävästi. Molemmat mainitut seikat vaikuttivat positiivisesti SOK-yhtymän tulokseen, pääjohtaja Taavi Heikkilä toteaa tiedotteessa.

S-ryhmän päivittäistavarakaupan myynti Suomessa kasvoi 4,8 prosenttia edellisvuodesta. S-ryhmä kertoo kasvattaneensa viime vuonna ruuan verkkokauppaa 26 prosentilla edellisestä vuodesta. Verkkokauppa ylsi 38 miljoonan euron myyntiin.

– Päivittäistavarakaupassa runsaasti huomiota sai myös vuoden alussa toteutettu Stockmann Herkku -myymälöiden haltuunotto ja syksyllä lanseerattu Helsingin Food Market Herkku, Heikkilä sanoo.

Osuuskaupat maksoivat jäsenilleen bonusta viime vuonna yhteensä 329 miljoonaa euroa. Pottia pienensi maaliskuun alussa poistunut alkoholista maksettava bonus.

Fingerpori

comic

Uusimmat