Uutiset

Sopisiko tämä anteeksiannon emojiksi? Kirkon aloittamassa kampanjassa mukana myös konfliktinratkaisujärjestö CMI

Kampanjassa kerätään ehdotuksia anteeksiannon emojiksi kolmen kuukauden ajan, ja äänestyksessä valittu ehdotus lähetetään edelleen ehdolle Unicode-organisaatioon.
Yksi kampanjaorganisaation omista emoji-ehdotuksista näyttää tältä. Kuva: forgivemoji.fi forgivemoji.fi
Yksi kampanjaorganisaation omista emoji-ehdotuksista näyttää tältä. Kuva: forgivemoji.fi forgivemoji.fi

Tuhansien vakiintuneiden emojien eli kuvaviestien maaimasta puuttuu anteeksiantoa tarkoittava symboli.

Asia yritetään korjata tänään käynnistyvässä Forgivemoji-kampanjassa, jonka tarkoituksena on saada anteeksiannon symboli mukaan maailmanlaajuiseen emojivalikoimaan.

Aloite kampanjaan tuli Suomen evankelis-luterilaisesta kirkosta. Lisäksi mukana on muita tahoja, kuten rauhannobelisti ja presidentti Martti Ahtisaaren perustama konfliktinratkaisujärjestö CMI.

Yleisö ehdottaa ja äänestää

CMI:n viestintä- ja varainhankintajohtaja Elina Lehtinen muistuttaa, että kaikki konfliktit ovat ratkaistavissa.

– Minkä ihminen on aloittanut, sen ihminen voi lopettaa. Emojit ovat nykyaikainen muoto käydä vuoropuhelua ja anteeksiantaminen on tärkeää liittää mukaan, hän sanoo.

Kampanjassa kerätään ehdotuksia anteeksiannon emojiksi kolmen kuukauden ajan, ja äänestyksessä valittu ehdotus lähetetään edelleen ehdolle maailmanlaajuiseksi emojiksi. Kansainvälistä valikoimaa hallinnoi Unicode-organisaatio.

Ehdotuksia voi lähettää kampanjan verkkosivulla www.forgivemoji.com.

Uusimmat