Uutiset

Tjäreborgin lennot lähtevät normaalisti, asiakkaat saavat tietoa tekstiviesteillä

Tjäreborgin lomalentoja jäi maanantaina lentämättä, kun emoyhtiö meni konkurssiin. Asiakkaat ihmettelivät, kun tieto peruutuksesta tuli vasta lähtöportilla. Kuva: Mauri Ratilainen
Tjäreborgin lomalentoja jäi maanantaina lentämättä, kun emoyhtiö meni konkurssiin. Asiakkaat ihmettelivät, kun tieto peruutuksesta tuli vasta lähtöportilla. Kuva: Mauri Ratilainen

Tjäreborgin lomalennot ovat lähteneet Helsinki-Vantaalta tiistaina aamulla normaalisti.

Asia vahvistetaan myös Finavian viestinnästä.

Jos lennon aikatauluun tulisi muutos, siitä ilmoitetaan Tjäreborgin mukaan matkan varanneille asiakkaille tekstiviestillä.

Myös lomakohteissa olevat asiakkaat saavat tietoa paluulennoista tekstiviestillä.

Maanantaina emoyhtiö Thomas Cookin konkurssi peruutti muun muassa Thomas Cook Airlines Scandinavian lomalennon Madeiralle.

Monet asiakkaat arvostelivat tuossa yhteydessä yhtiön niukaksi kokemaansa tiedotuslinjaa.

– Ymmärrämme, että tilanne on aiheuttanut huolta ja ylimääräistä vaivaa asiakkaillemme, ja olemme erittäin pahoillamme siitä, Tjäreborg toteaa verkkosivuillaan.

Kilpailu- ja kuluttajaviraston (KKV) mukaan kuluttajat voivat vaatia Tjäreborgilta niitä ylimääräisiä kuluja, joita heille on matkojen peruuntumisesta tai peruuntumisen uhasta aiheutunut.

He voivat myös hakea korvausta aiheutuneesta vahingosta, kuten ansiomenetyksestä.

Tjäreborg on ilmoittanut KKV:lle antavansa asiakkaille ohjeita korvausten hakemisesta.

Tjäreborgin mukaan esimerkiksi parin kuukauden päähän sovittuja matkoja koskevat nyt normaalit peruutusehdot, sillä yhtiön toiminnan on määrä jatkua normaalisti.

Kaupallinen yhteistyö

Uusimmat